אשתי לחצה ורצתה, אז בשבוע שעבר נסענו לאיקאה ראשון לציון. כל מי שהיה כבר יודע שזו באמת חנות ענקית, גם הנגישות טובה ואפילו החניה. רק חבל שעובדים לא מיומנים כמעט ועלו לנו ב- 500 שקל.
כשהגענו לקופות, יצא חשבון של 920 שקלים בערך. מודה שאני עמדתי לשלם וללכת, שכן לא היה לי מושג מה העלות המשוערת (הנה טיפ חשוב – כדאי במהלך הקניה לנסות ולהעריך את הסכום של המוצרים שאספנו, כדי להמנע מהפתעות).
אשתי מצידה, כמובן שכהרגלה בדקה ומיד זיהתה טעות ראשונה: רכשתי עגלה בסכום של 69 שקלים. משום מה הקופאית חייבה עבור 4 עגלות!! כלומר – בלחיצת כפתור – 207 שקלים.
כאן כבר נכנסו לעומק החשבונית וגילינו סעיף נוסף – אשתי רכשה 4 מתלי צעיפים – מתנות לחברות לראש השנה. בדקנו וראינו שהם במלאי באתר של איקאה – שימו לב, מניסיונינו אתר איקאה לא תמיד מעודכן ומה שכתוב שמופיע במלאי, כבר לא נמצא כשטורחים להגיע לחנות!
המוכרת חייבה 4 כפול 92 – על פי הקוד שנתנה לנו מנהלת המחלקה. אלא מה – זכרנו שהמחיר שונה – מאוד שונה, ואכן בדיקה באתר ושל האחראית בקופות גילתה שהמחיר הנכון הוא 29 שקלים. כלומר – 66 שקלים נוספים על כל מתלה ובסך הכל – 264 שקלים שמצטרפים ל- 207 השקלים הקודמים ובסך הכל – נזק של 471 שקלים בחשבונית אחת!
למרות מחאות הקופאית שלא הבינה מה הביעה, דרשנו חשבון מחדש ושילמנו חצי מהדרישה המקורית. הקופאית וגם אחראית הקופות בחנות איקאה, לא חשבו כמובן אפילו על מתן פיצוי כלשהו – על הטעויות החמורות שבוצעו בחשבון וחבל.
והלקח העיקרי הוא כמובן שחייבים תמיד לבדוק את החשבון. לעולם לא לסמוך על החשבונית ועל הקורא האוטומטי. גם בחנות איקאה, אבל גם במקומות אחרים. שימו לב גם לחוק הבלתי כתוב שהטעויות יהיו לעולם לחובת הלקוח…