הטלפון הסלולרי שלנו גוזל לנו זמן וגם הרבה כסף. לגבי זמן המסך – בכך נטפל בטור אחר, אבל כאן נעסוק בעלות הכספית עצמה: איך להוזיל את חשבון הסלולר ולשלם פחות על הטלפון שלכם מדי חודש.
להתמקח או לעבור ספק: הטיפ הראשון הוא פשוט מאוד. כדי להוזיל את חשבון הסלולר הביטו בחשבונית שלכם וראו מה העלות החודשית. נכון לסוף שנת 2023 – אם אתם משלמים יותר מ-40 שקלים, או אפילו 30 בחלק מהמקרים – אתם משלמים כנראה יותר מדי. בידקו מה מציעות החלופות בשוק ופנו לספק שלכם. לחלופין – אפשר פשוט לעבור לספק אחר בקלות. סוגרים עסקה, מקבלים הביתה כרטיס סים חדש וזהו. יש לכם ספק חדש וזול יותר – עם אותו המספר.
סעיפים מיותרים בחשבון: בידקו בחשבונית – האם אתם משלמים אקסטרות שונות – כמו הגנה נגד וירוסים, הטבה על כמה מאות דקות שיחות ללא עלות לחו'ל וכו'. אם מדובר במוצרים שלא בשימוש, בקשו לבטלם ותחסכו מאות שקלים בשנה.
שימוש בחו"ל: אחד הסעיפים הכבדים ביותר בעלות הסלולר הוא סעיף חו"ל. רבים עדיין רוכשים חבילות יקרות מאוד מספק הסלולר שלהם. אם יש לכם מכשיר חדש יחסית – הדרך הזולה ביותר היא כנראה להוריד אפליקציית e-sim ולרכוש חבילה בדולרים בודדים למדינת היעד. אפשרות נוספת היא רכישת כרטיס סים פיזי – שכולל חבילה של דקות וגלישה – זולים משמעותית מהחבילה של הספק הסלולרי שלכם.
איך להוזיל את חשבון הסלולר – דרך המכשיר
המתינו עם שדרוג המכשיר: ואחרי שעברו על כל הדרכים להוזלה דרך הספק וחשבון הטלפון, הטיפ החשוב והמשמעותי ביותר איך להוזיל את חשבון הסלולר שלכם – מסתתר דווקא במכשיר עצמו. רבים מאיתנו נלחמים כמו אריות מול הספק ורותחים על העלאה של 10 או 20 שקלים בחשבונית החודשית, אבל מצד שני – רצים לשדרג בכל שנה או שנתיים את המכשיר וכאן העלות גבוהה בהרבה. אם למשל רכשתם מכשיר דגל בעלות של 2,400 שקלים והחלפתם אותו לאחר שנה – שילמתם עליו 200 שקלים בחודש – כלומר פי 5 מחשבון הטלפון. אם התאפקתם והחזקתם אותו שנתיים – העלות השנתית היא 1,200 לשנה – כלומר 100 שקלים לחודש. כלומר – חסכתם מיד 100 שקלים בעלות החודשית. אם החזקתם 3 שנים – חסכתם עוד 35 שקלים בחודש – בקיצור – הבנתם את המתמטיקה – ככל שתחזיקו יותר זמן את המכשיר, כך העלות הסלולרית צונחת ומדובר בסעיף ההוצאה המשמעותי ביותר – הרבה יותר מהתשלום להוט, סלקום, פרטנר או ספק אחר.