חברות השכרת הרכב והליסינג הן כבר מזמן שחקן מרכזי גם בשוק מכירת הרכב. לצד מכירת רכבים משומשים במחיר מופחת (על הכידאיות כאן נעמוד במאמר נפרד), החברות מציעות כיום גם מוצר חדש יחסית בשוק – רכב חדש, עם 0 קילומטרים, הנרשם כיד שניה מחברה, כאשר בפועל הרוכש הוא היד הראשונה. רכבים אלו מוצעים בהנחה גדולה מול רכב חדש מהיבואן הרשמי, אבל לא תמיד מדובר בדיל כידאי. פורסם ב-2015
לרכישת רכב חדש מחברת השכרה או ליסינג יש מספר יתרונות וחסרונות.
רכב חדש מליסינג – שאלת המחיר
החברות, באופן עצמאי, וגם דרך מספר אתרים המרכזים כיום השוואת מחירים בין חברות הליסינג והשכרת הרכב, מפרסמות את הרכבים החדשים שהם מציעים בהנחה גדולה יחסית לעומת היבואן הרשמי. אבל, האם פערי המחיר אכן משתלמים? בחברות עצמן מספרים על כך שירידת הערך בשל הרישום של יד נוספת מחברה, יכולה להגיע ל-15% בזמן המכירה, אבל, הן לכאורה מציעות הנחה גדולה יותר. בפועל, המצב לא תמיד זהה.
ראשית, גם היבואנים הרשמיים מציעים כיום הנחות, ולכן צריך לבדוק את ההנחה לא מול מחיר המחירון, אלא מול המחיר בפועל. הנה דוגמא מהזמן האחרון: חברות ליסינג והשכרת רכב שונות מציעות בנובמבר 2015 את הניסאן מיקרה החביבה במחיר של כ-73 אלף שקל, מול מחיר מחירון של 99 אלף, כלומר – הנחה של כ-26%. לזה יש להוסיף עלות של כ-300 שקלים לרכישת הקופון באתרי ההשוואות ובנוסף, חשוב לזכור שמדובר ברכבים במפרט בסיסי יותר מאשר מכונית היבואן.
בצענו בדיקה באולם המכירה של ניסן ושם המכונית מוצעת במבצע סוף שנה מרשים של 83 אלף שקלים. כלומר – עדיין מדובר על הפרש, אבל לא של 26% אלא של כ-12% בלבד.
דוגמא בולטת נוספת היא קיה פיקנטו. את גרסה ה-1.2 הפופולארית הצלחנו לקבל מכמה חברות ליסינג – כולל שלמה ואלדן, במחיר של כ-69.5 אלף שקלים, לעומת כ-80 אלף המחיר על הכביש אצל היבואן, כלומר הנחה של כ-13%.
אבל, אצל היבואן במבצע סוף שנה הרכב מוצע בכ-74 אלף שקלים, כלומר ההנחה היא של 6% בלבד. אם לוקחים בחשבון שהאחריות על רכבי קיה אצל חברות הליסינג והשכרת הרכב עומדת על 3 שנים ואילו יבואנית קיה – טלקאר, מעניקה אחריות של 7 שנים, נראה שהעלות האמיתית אצל היבואן, נמוכה יותר מאשר החלופות ה"זולות יותר".
רכב חדש מליסינג שאלת הגימור
נקודה נוספת לרעת חברות הליסינג וההשכרה היא רמת הגימור. הרכבים המוצעים שם מגיעים לרוב ברמת גימור בסיסית (בחברת שלמה נתנו לפנים משורת הדין, את שלטי הנוחות – לפתיחת וסגירת הרכב, שמגיעים כמובן כחלק מהעסקה הבסיסית אצל היבואן).
השורה התחתונה – כדאי לבדוק כל עסקה לגופה, אבל אם ההנחה יחסית למחיר האמיתי, לא עומדת על 10%-15% לפחות, לא מדובר על עסקה כידאית במיוחד.