עשרת הדיברות לצרכן

עשרות הדברות לצרכן

במיוחד עבורכם, הנה הכללים שחשוב מאוד לזכור בכל התקשרות שלכם עם גוף מסחרי. נשמח מאוד לשמוע מכם במסגרת הטוקבקים, רעיונות נוספים. את המוצלחים – נשלב בתוך הכתבה.

  1. "זו ההצעה הכי טובה שאני יכול להציע לך" – גם אם יש אמת מסויימת במה שאומר לכם נציג השירות, תהיו בטוחים שלמנהל המשמרת או למנהל שמעליו, יש הצעות הרבה יותר טובות עבורכם. עקשן תמיד דורש לדבר עם מנהל אחרי שיחה עם נציג השירות.
  2. הלקוח תמיד צודק – גם אם אתם לא מאמינים בזה, המוכר בטוח בכך או לפחות מוכן לפעול לפי הנחת העבודה הזו. עקשן תמיד דורש שיראו את הצד שלו בעסקה ולא רק את הצד של המוכר.
  3. על טעויות משלמים – מאחר ואף אחד אינו בודק כל חשבון וחשבון, תמיד ישנן טעויות של החנות/ספק/חברה, בדרך כלל לרעת הלקוח, ובדרך כלל הצרכן משלם על טעויות שהוא לא שם לב אליהן. עקשן דורש שכאשר הוא גילה טעות, בעיקר טעות חוזרת או טעות שנראיית מגמתית – מי שישלם על הטעות יהיה המוכר/ספק בדרך של פיצוי הולם.
  4. השוו מחירים בכל תחום – למרות הריכוזיות, המשק הישראלי הוא משק תחרותי ופתוח למדי. עקשן תמיד משווה מחירים לפני שהוא סוגר עסקה – גם בביטוח גם במכשירי חשמל גם ב"דילים" גם בקופונים
  5. מועדוני חברים – סביר להניח שכל אחד חבר באיזשהו מועדון חברים: או דרך העבודה או דרך חברת האשראי או דרך פרוטקציה מהגיסה. עקשן בודק האם ניתן לקבל הנחות בעסקה דרך אחד ממועדוני החבר.
  6. אמת בפרסום – פעמים רבות אנו רוכשים מוצרים בהתאם לפרסום של החברות המשווקות. לצערנו, לעיתים יש פער לא קטן בין הפרסום לבין המוצר שקיבלנו. עקשן תמיד שומר את המודעה או הקישור לאתר האינטרנט שעל בסיסו הזמין את המוצר, ואם יש אי התאמה בין הפרסום למוצר, הוא דורש להחליף את המוצר או להפחית במחירו.
  7. מה שלא כתוב לא קיים – בעולם המודרני חלק ניכר מהרכישות שלנו מבוצע לא בחנות פיזית אלא דרך אתר אינטרנט, שיווק טלפוני או קידום מכירות וירטואלי. אנשי המכירות מוכנים להציע לכם את השמיים, אך לא תמיד אתם מקבלים את כל מה שהובטח. לדוגמא: נציג המכירות הבטיח לכם סוויטה עם שני חדרים במלון, נוף לים וארוחת ערב במסעדה, ומצאתם את עצמכם בעליית גג פונה לחניון עם חמגשית מפנקת לארוחת ערב. עקשן תמיד דורש לקבל תמצית עסקה בכתב מנציג השירות, לפני ביצוע ההזמנה.
  8. כח האינרציה פועל לרעתכם – אם אתם מחדשים אוטומטית שירות או חוזרים על רכישת מוצר באותו מקום, זה בדרך כלל פועל לרעתכם. אל תהססו לעבור מספק אחד לאחר, או לפחות להודיע כי אתם רוצים לעבור, סביר להניח שינסו להשוות כל הצעה מתחרה שיש לכם ביד, וכך גם לא תצטרכו לעבור ספק וגם תזכו להפחתה במחיר. אבל תהיו נכונים באמת לעבור ספק אם לא תקבלו הצעה מתאימה ואל תשתמשו באיום סרק – לנציגי השירות יש חוש שישי והם מזהים מי שסתם מאיים ולא מתכוון באמת לעבור ספק. עקשן לא מאמין בחתונה קאתולית בין לקוח לספק שירות והוא אינו מהסס לעבור בין ספקי שירות.
  9. אל תוותרו – אם אתם חושבים שאתם צןדקים, הטעו אותכם, רימו אותכם או לא קיבלתם את מה שאתם זכאים לו, אל תוותרו! גם אם ינסו ליבש אותכם על הקו, גם אם יעבירו אותכם בין נציג לנציג, גם אם יפנו אותכם למחלקת פניות הציבור, עמדו על שלכם. עקשן תמיד מוכיח לחברות/ספקים/מוכרים, שהוא יותר עקשן מהם, והעקשנות משתלמת!

 יש לכם הצעה לדיבר העשירי? שלחו אלינו ונבחר את הדיבר המוצלח מעת לעת.

Updated: 15 ביוני 2023 —

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *