קבלת החזר כספי פייפאל הוא הליך מעט ארוך, אבל מסודר. הנה דוגמאות – מהעבר הרחוק והקרוב.
החזר ללקוח מזדמן בפייפאל
ביצעתי רכישה של מוצרים באתר dealextreem ולאחר שלא קיבלתי חלק מהמוצרים, ולאחר שעברתי דרך ארוכה של התכתבות עקרה עם שירות הלקוחות באתר, בסופו של דבר הסכימו ב- dealextreem לזכות אותי בסך של $17.50. מבחינתם, הזיכוי אפשרי רק דרך חשבונות paypal החזרות ומאחר ובמועד בו ביצעתי את העסקה לא היה לי חשבון paypal (פייפאל), הרכישה בוצעה דרך חשבון "אורח מזדמן", שגם שם ניתן לבצע החזר כספי בפייפאל.
לאחר זמן מה קיבלתי מייל מחברת פייפאל, לפיו נשלח לי התשלום בסך $17.50 ואני צריך ללחוץ על קישור לחשבון שלי כדי לגבות את התשלום. בינתיים כבר הקמתי חשבון paypal אבל כשכתובת המייל היא שונה מזו באמצעותה ביצעתי את הרכישה בדיל אקסטרים, וכשלחצתי על הקישור, קיבלתי הודעה שלא ניתן לזכות את החשבון שלי.
למחרת התקשרתי לשירות הלקוחות בעברית של פייפאל ודיברתי עם נציגה אדיבה שביקשה ממני לצלם את המסך עם ההודעה שקיבלתי מהם ולשלוח לה אותו באמצעות לינק הסבר שהיא שלחה לי. העובדה שאנשי פייפאל לא יכולים לראות הודעה שהם שלחו לי תמוהה ולא מובנת לי ואינה מעידה על שירות מקצועי, אך ביצעתי את ההוראות שלחתי לה את צילום המסך, והיא הבטיחה לחזור אלי תוך מספר שעות עם תשובה.
החזר כספי פייפאל – נציג שירות הלקוחות לא משתכנע בקלות
לאחר יום, כאשר הנציגה כמובן לא חזרה אלי, פניתי שוב טלפונית לשירות הלקוחות, ושוחחתי עם נציג אחר, שאמר לי שהוא מכיר את המקרה שלי והוא שוחח עליו עם אותה נציגה, אך יש בעיה והם לא יכולים לזכות אותי, ואני צריך לפנות שוב לדיל אקסטרים כדי שיעבירו שוב את הזיכוי. אמרתי שאני לא מוכן ומבחינתי paypal שלחה לי הודעה שיש זיכוי והיא צריכה לקחת אחריות על הענין. אם paypal היתה מודיעה לדיל אקסטרים שאין חשבון תקף, אז אני מניח שדיל אקסטרים היו פונים אלי כדי לקבל ממני פרטי חשבון עדכניים. הנציג שוחח איתי בארוגנטיות, לא ממש רצה לעזור לי וסרב תחילה לאפשר לי לדבר עם מנהל : "כי הוא יגיד לך אותו דבר, והוא דובר אנגלית". בסופו של דבר הוא אמר כי הוא עצמו יפנה לדיל אקסטרים כדי שזו תזרים את הזיכוי לחשבון העדכני. בנוסף הוא הבטיח שמנהל יחזור אלי תוך 24 שעות.
למחרת, שלחה לי הנציגה הראשונה מייל, לפיו ההודעה שנשלחה אלי במייל מ- PAYPAL היא בכלל הודעה מזוייפת, ושמישהו מתחזה לאתר שלהם ועלי להזהר, לשנות סיסמאות ובכל מקרה אין לי כל זיכוי.
paypal החזרות – יש דרך חזרה פייפאל
כאן המשיכה מסכת התכתבויות עם שירות הלקוחות, כאשר מבטיחים לי שוב ושוב שמנהל יחזור אלי, וזה לא קורה. לאחר יותר מחודש ימים, פניתי שוב לשירות הלקוחות, ואמרתי כי בכוונתי להביא לידיעת הציבור הרחב שלא ניתן לסמוך על חברת paypal והניא עוסקת בהונאת הלקוחות ולא עומדת מאחורי התחייבויותיה. נראה כי היום עזר ולאחר מספר דקות חזרה אלי מנהלת כלשהי, ואחרי שגם היא אמרה שלא ניתן לעשות דבר ועלי לפנות שוב לדיל אקסטרים, הבהרתי כי אין לי כוונה לפנות לדיל אקסטרים ואם הם לא יקחו אחריות אדאג לפעול על מנת להזהיר את הציבור מהשירות של paypal.
אותה מנהלת ביקשה לבחון בכל זאת את האפשרות לזכות אותי, ואחרי שהתיעצה עם מנהל אחר, חזרה אלי עם תשובה שחשבוני זוכה במלוא הסכום ואכן ראיתי בחשבוני החזר כספי פייפאל. היא התנצלה על התקלות בשירות שניתן לי.
השאלה אם זו היתה מעידה חד פעמית או שזו רמת השירות ב-paypal…