מה השיקולים בבחירת מדיח כלים למטבח

שיקולים בבחירת מדיח כלים - במקום לטבוע בכלים

מה השיקולים בבחירת מדיח כלים? ובכן, בחירת מדיח כלים למטבח תלויה במספר שיקולים עיקריים, הכוללים את הגודל הדרוש לכם, היעילות, הפונקציות המוצעות, הרעש והתקציב. להלן מספר גורמים שחשוב לקחת בחשבון:

1. גודל ומידות מדיח הכלים:

התאמה למקום הקיים במטבח: חשוב למדוד את המקום שבו תכניסו את המדיח ולוודא שהוא מתאים בגודל. אין מתסכל יותר מלפתוח את האריזה ולגלות שהמדיח גדול מדי
קיבולת המדיח: כמה כלים המדיח יכול להכיל בכל מחזור הדחה. מדיחים יכולים לבוא בגדלים שונים, כולל מדיחים קומפקטיים למדיחים גדולים יותר. נסו להעריך את היקף השימוש שלכם בכלים. אם אתם אוכלים בסך הכל ארוחת בוקר וקצת נשנושים מול הטלויזיה, ממש אין צורך במדיח גדול, למשל.

2. סוג המדיח:

– מדיחי כלים אינטגרליים (built-in) הם כאלה שמותקנים בתוך ארונות המטבח ונראים כחלק אינטגרלי מהמטבח, מה שגם משאיר לכם עוד מקום על השיש.
– מדיחים עצמאים (freestanding): עומדים לבד וניתן למקם אותם בכל מקום עם חיבור למים וחשמל. החסרון – לרוב תניחו אותם על השיש, הם לא הדבר הכי אסטטי במטבח ובנוסף, הם גוזלים שטח עבודה יקר. תת קטגוריה להם הם מדיחים ניידים קטנים עם גלגלים שניתן להזיז ולחבר זמנית לברז מים ולניקוז.

3. יעילות אנרגטית ומים:

– דירוג אנרגיה: ביחרו מדיחים עם דירוג אנרגיה גבוה יותר – כלומר A במידת האפשר, כדי לחסוך בשימוש באנרגיה.
– צריכת מים: נתון שמופיע במפרט הטכני הוא כמה ליטר מים המדיח צורך. בכל מקרה, ברור שמדיחי כלים חסכוניים במים לעומת שטיפת כלים ידנית.

4. תכונות ופונקציות הפעלה למדיח:

– תוכניות הדחה: מדיחים מציעים תוכניות שונות כגון תוכנית חסכונית, תוכנית מהירה, תוכנית לעומס כבד ועוד. מנסיוננו, אין צורך במרבית התוכניות ובסוף תעשו שימוש כמעט תמיד באותה התוכנית.
– רמת רעש: מדיחים שקטים יותר מתאימים לשימוש בסביבה ביתית בה רוצים לשמור על שקט. כדאי אולי לבחון מדיחים בזמן עבודה, אם יש לכם אפשרות אצל חברים.

5. מחיר ואחריות:

– תקציב: מדיחים יכולים לעלות בטווח רחב של מחירים, חשוב לבחור מדיח שמתאים לתקציבכם.
– אחריות: כדאי לבדוק את תנאי האחריות והאם יש אפשרות להרחבת אחריות.
– מומלץ לבדוק ביקורות של משתמשים אחרים ולבחור מותג בעל מוניטין טוב בשוק, כזה שמנקה היטב ולא מתקלקל לעתים תכופות.

6. נגישות וקלות השימוש במדיח הכלים:

– עיצוב המגירות והמדפים: חשוב לבדוק שהמדיח נוח לשימוש ושיש מספיק מקום לכלים שונים.
– לוח בקרה: לבדוק שהכפתורים והתצוגה ברורים ונוחים לשימוש. זה חשוב כמובן בעיקר לימים הראשונים, בהמשך אפשר להניח שתסתדרו עם כל מדיח

לקיחת כל הגורמים האלו בחשבון תעזור לכם לבחור את המדיח המתאים ביותר לצרכים שלכם ולמטבח שלכם.

7. התקנת מדיח כלים עצמאית

התקנת מדיח כלים יכולה להיות משימה פשוטה או מורכבת, תלוי במיקום המדיח במטבח, בהכנות התשתית הקיימות – כלומר נקודות חשמל, מים וביוב וכמובן שגם ביכולות הטכניות שלכם. אם אתם לא מסתדרים עם שידת מדפים של איקאה, מומלץ לפנות לאיש מקצוע להתקנת המדיח. הנה השלבים בכל זאת:

1. בדיקת המקום המיועד למדיח: שלב שיש לעשות עוד לפני הרכישה. חשוב למדוד שיש מספיק מקום להתקנת המדיח, כולל גישה נוחה לנקודות החשמל, המים והביוב.
2. הכנת נקודות חיבור: כאמור, יש צורך בנקודות מים, ביוב וחשבון בצמוד, ואם לא – יש להכין אותן מראש.

3. חיבור התשתיות: חיבורי צינורות המים והניקוז צריכים להעשות עם חלקי החיבור המתאימים, כדי להבטיח אטימה מלאה. יש לודא כי הצינור אינו מכופף או מסובך יתר על המידה, כדי למנוע נזילות. כנ'ל חיבור התקע לשקע הסמוך.

4. הצבת המדיח במקום: חשוב להניח את המדיח כך שישב באיזון וביציבות, כדי למנוע רעידות ורעשים מיותרים במהלך הפעולה.

5. הוראות היצרן: תמיד חשוב לעקוב אחרי הוראות היצרן המצורפות למדיח, שכן ישנם הבדלים בין דגמים שונים שיכולים להשפיע על תהליך ההתקנה.

 

Updated: 30 ביולי 2024 —

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *