ספרייד – לצמצום הסיכון ברכישת אופציות

כאשר מוכרים אופציה – מקבלים מיד במועד המכירה פרמיה – המחיר של האופציה. מצד שני – הסיכון במקרה של תנועה של המניה נגד כיוון האופציה שלנו עלול לגרום להפסד של פי כמה מהפרמיה שקיבלנו. כדי לצמצם את הסיכון – מומלץ לעשות שימוש בספרייד – put spread או call spread.

כיצד עובד הספרייד?

בואו ניקח לדוגמה מניה שמכירה כיום הוא 100 דולר. אתם מאמינים שהמחיר יעלה ולכן מכרתם אופציית פוט על מחיר של 95 במחיר 5 דולר. ברגע המכירה קיבלתם 500 דולר. אם המניה לא תרד אל מתחת ל-95 דולר, תשמרו את ה-500 דולר והחוזה יפוג.

אבל, במקרה שתהיה נפילה בשוק – כפי שעלול לקרות לעתים, ומחיר המניה יצמח למשל בשל דו"חות מאכזבים, או נפילה כללית בשוק, לכיוון מחיר של 75 דולר, צפוי לכם הפסד של 2,000 דולר – רכישה של החוזה ב-2,500 דולר, בניכוי 500 הדולרים שהכנסתם לכיסכם.

פוט ספרייד או קול ספרייד – צמצום ההפסד המקסימלי

אבל, אם במעמד מכירת האופציה, רכשתם במקביל אופציה במחיר נמוך יותר – נניח במחיר של 90 דולר, במחיר של 3 דולר, כלומר – 300 דולר בסך הכל, צמצתם מצד אחד את הרווח במעמד מכירת הספרייד ל-200 דולר בלבד. אבל מצד שני – גידרתם את ההפסד המקסימלי ל-300 דולר – 500 דולר המרווח במקרה שהמניה תצנח לכל סכום שנמוך מ-90 דולר, בניכוי 200 הדולרים שקיבלתם במעמד ביצוע הספרייד.

יתרון נוסף חשוב של הספרייד – הוא מצמצם את המרווחים שדורש מכם הברוקר כבטחון עבור מכירת האופציה, שכן אם במקרה המקורי ההפסד הפוטנציאלי הוא 9,500 דולר, במקרה שהמניה תרד ל-0, כאשר ההפסד המקסימלי הוא 300 דולר בלבד, מה שיותיר לכם מרווח לבצע פעולות נוספות בחשבון.

הדוגמה הזו נכונה כמובן גם לביצוע של קול ספרייד – מוכרים חוזה קול לפי מחיר מטרה ובמקביל רוכשים חוזה קול במחיר גבוה יותר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *